Sunday 8 July 2012

♥ cinta ALLAH kekal abadi ♥


Bismillahirrahmanirrahim..

Ya Allah,
Jika aku jatuh hati,
Izinkan lah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya bertaut pada-Mu,
agar aku tidak terjatuh
ke dalam jurang cinta nafsu...

Ya Rahman,
Jika aku jatuh cinta,
Cintakan lah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya kepada Mu
Agar bertambah kekuatanku
untuk menyintai Mu...

Ya Rahim,
Jika aku merindui seseorang,
Rindukanlah aku pada seseorang
yang merindui syahid di jalan Mu...

Ya Aziz,
Jika aku menikmati cinta hamba Mu,
Janganlah kenikmatan itu
melebihi kenikmatan
betapa indahnya beribadat kepada Mu...

Ya Rabbana,
Jika aku bersedih
kerana seseorang menjauhiku,
Kuatkan lah hati & keimananku,
Agar aku tidak jauh dari kasih sayang Mu...

Amin Ya Rabbal Alamin...

No comments:

Post a Comment

Sunday 8 July 2012

♥ cinta ALLAH kekal abadi ♥


Bismillahirrahmanirrahim..

Ya Allah,
Jika aku jatuh hati,
Izinkan lah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya bertaut pada-Mu,
agar aku tidak terjatuh
ke dalam jurang cinta nafsu...

Ya Rahman,
Jika aku jatuh cinta,
Cintakan lah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya kepada Mu
Agar bertambah kekuatanku
untuk menyintai Mu...

Ya Rahim,
Jika aku merindui seseorang,
Rindukanlah aku pada seseorang
yang merindui syahid di jalan Mu...

Ya Aziz,
Jika aku menikmati cinta hamba Mu,
Janganlah kenikmatan itu
melebihi kenikmatan
betapa indahnya beribadat kepada Mu...

Ya Rabbana,
Jika aku bersedih
kerana seseorang menjauhiku,
Kuatkan lah hati & keimananku,
Agar aku tidak jauh dari kasih sayang Mu...

Amin Ya Rabbal Alamin...

No comments:

Post a Comment